Werkwijze

Een goed doordacht merk bestaat niet alleen uit een fraai logo, daar komt veel meer bij kijken. Aan de hand van dit ‘merkwiel’ bouwen aan een merk met betekenins en beleving. Hoe dat precies gaat lees je hieronder.

 

Merkstrategie

Waarom bestaat jouw merk? Of wat betekent jouw merk voor de markt? Waar voeg jij waarde toe aan de markt en waar zit je kracht? Hoe zorg je ervoor dat deze kracht uitvergroot wordt en jou een unieke positie geeft in de markt? Merkstrategie is de basis van je merk.

 

Merkverhaal

Wat is jouw geluid in de markt? Wat heb je als merk te vertellen en toe te voegen met jouw product of dienst? Een corporate story of merkverhaal is de kapstok waar jij alles wat je onderneemt aan ophangt. Het maakt jouw verhaal sterk, geloofwaardig, geeft verbinding met jouw afzetkanaal en jouw doelgroep en kan ook als basis fungeren voor jouw merknaam.

 

Visuele identiteit

Wie ben jij als merk? Wat straalt jouw merk uit? Dit omvat meer dan alleen een logo. Een merkidentiteit wordt gevormd door verschillende onderdelen. Al deze onderdelen communiceren met elkaar, weerspiegelen jouw verhaal en ondersteunen jouw merkverhaal.

 

Marketing

De merkbeleving moet een wow effect hebben. De website, verpakking en andere communicatiemiddelen zijn het podium waar jouw merk kan shinen. Hier worden alle onderdelen gerangschikt en in positie geplaatst zodat jouw doelgroep beleving en verbinding krijgt bij jouw merk.

 

Rebranding

Het kan natuurlijk ook heel goed  zijn dat het verhaal voor het merk staat als een huis maar dat het logo of de hele huistijl niet goed meer aansluit bij het verhaal of de uitstraling die wenselijk is. Het gevoel klopt niet. Ook dan kan Goodlydesign er voor zorgen dat uw merk of bijvoorbeeld verpakking weer helemaal klaar is voor de toekomst.