Samen met Ronald Maalderink (oprichter saVoam) hebben we echt van scratch af aan een geheel nieuw product ontwikkeld. De eerste hervulbare handschuimzeep in glazen fles!
Het bedenken van een geschikte naam was de start. Een foam handschuim zeep met een knipoog naar de Franse zeepjes. Ontstaan langs de kust. De kust speelde een belangrijke rol in vorm en beeldentaal. Iets wat uit de zee komt is vaak zacht en rond geworden door de stroming van de zee en het zand. De frisse zeelucht die zorgt voor ontspanning. Met die gedachten hebben we de fles zacht en organisch getekend en heeft het glas een gezandstraald effect. Het logo is een embossing geworden zodat we geen drukinkten nodig hadden voor de fles. Dat maakt het extra duurzaam.
Het ontwerp van het logo, de verpakking, de website (in samenwerking met Papermint design) en het ontwerp van de fles is allemaal ontwikkeld door Goodlydesign. Ik ben trots dat we samen een mooi en duurzaam product op de markt hebben gezet!
saVoam is de eerste hervulbare handschuimzeep in een luxe glazen fles. Single use plastic is verleden tijd en wij gaan nog een stapje verder. Waar het kan willen we helemaal geen plastic meer. De saVoam fles is van glas, waardoor hij extra lang meegaat. Duurzaamheid met een vleugje luxe en eigentijdse uitstraling. Door gebruik van refill sachets betekent handen wassen met saVoam besparen op transport, verpakkingsmateriaal en energie.
Website: www.savoam.com
Opdrachtgever: Ronald Maalderink
Concept & design: Michael Hulst
Strategie: Michael Hulst & Tabitha Prins
Website: Tabitha Prins (papermint design)
Copy: Tabitha Prins